Pénztárgép szerviz



ONLINE Pénztárgép

Szerviz

Kérdése van egy adott termékkel kapcsolatban vagy bizonytalan a pénztárgép használatában? Bármilyen kérdéssel is fordul hozzánk, biztos lehet abban, hogy kielégítő válasszal fogunk szolgálni. Hívjon minket nyitva tartásunk alatt, és kollégáink teljes körű szaktanácsadással állnak rendelkezésére!

 Üzembehelyezés, átszemélyesítés
    
 Értékesítés

 Kötelező éves felülvizsgálat

 Gyűjtő programozás

 PLU programozás
 Adatmentés
 Forgalomból kivonás, selejtezés

 AEE csere (Adóügyi Ellenörző Egység)

 Garanciális és garancia időn túli

 Szervizelés szervizünkben vagy akár helyszínen​

  Használattal kapcsolatos szaktanácsadás






Az online pénztárgép megszemélyesítése

Mielőtt megkezdhetné a kereskedelmi tevékenységet új pénztárgépe segítségével, üzembe kell helyeznünk a készüléket. A feladat elvégzésére a törvény kötelezi a cégünket. 

Az első dolog, amire cégünknek szüksége van a kiválasztott készülék élesítéséhez, az a pénztárgép regisztrációs kód vagy más néven üzembe helyezési kód.  A számsort az adóhatóságtól kell igényelnie, ha új pénztárgépet szeretne beüzemelni az üzletében.

A beüzemelés során a pénztárgép memóriájában rögzítjük vállalkozása adatait, az ÁFA köröket, az euró átállás dátumát. A szükséges és előírt dokumentumokat továbbítjuk az adóhatóságnak, majd átadjuk önnek a pénztárgépnaplót.

Az élesítéskor nem csak a kötelező adatrögzítést bonyolítjuk le, a készülékét a vállalkozása igényeinek megfelelően felprogramozzuk. Többek közt az Ön által értékesített termékeknek megfelelő"Gyűjtő"-ket rögzítünk a készülék memóriájában, és akár azt is lehetővé tehetjük, hogy egyetlen gombnyomással értékesíthesse a legkeresettebb árucikkeit, valamint gyűjtőkorlátot állíthatunk be a téves beütések elkerülése végett.  


Telephely változás rögzítése

Amennyiben üzlete elköltözik, és eltérő címen folytatja tevékenységét, úgy az online pénztárgép fejlécében szereplő címnek is változnia kell. Az online pénztárgépek esetében ezt Ügyfélkapus regisztrációval rendelkező személy végezheti el a megfelelő űrlap kitöltésével. Miután az űrlap beküldésre került az adóhatósághoz az online pénztárgép automatikusan letölti a megváltozott adatokat a NAV szerveréről  és ezután már a javított cím fog szerepelni a nyugta fejlécén. 


Szerződéskötés adatszolgáltatóval

Az online pénztárgép mobilhálózatokat használ, hogy kapcsolatba léphessen a NAV szervereivel. Emiatt mindenképpen szükség lesz arra, hogy szerződést kössön az egyik szolgáltatóval.

A nálunk kapható pénztárgépeket három szolgáltató fixdíjas adatforgalmi csomagjával vásárolhatja meg. A csomag havidíja nettó 1500 forint. Nincs szükség hűségidő vállalására, illetve az előfizetés túlforgalmazási díjat sem tartalmaz. Az online pénztárgép beüzemelés részeként cégünk megköti a szolgáltatói szerződést Önnek, vagyis már nem kell külön felkeresnie a szolgáltatót.

Online pénztárgép kötelező éves felülvizsgálat

A vizsgálat minden online pénztárgép esetében kötelező. Az éves felülvizsgálat során ellenőrzik, hogy a berendezés az előírásoknak megfelelően üzemel-e.

Az első ellenőrzésre az üzembe helyezés után legfeljebb egy éven belül kell sort keríteni. A gépet csakis illetékes szerviz ellenőrizheti. Ezt követően minden évben kötelező a felülvizsgálat. Fontos, hogy két vizsgálat között soha nem telhet el egy évnél hosszabb idő.

Kizárólag a NAV nyilvántartásában szereplő szervizek vagy személyek végezhetik el a felülvizsgálatot. Az erre való jogosultságot a szakembereknek még a vizsgálat előtt igazolniuk kell műszerész igazolványuk és plombanyomójuk bemutatásával.

A vizsgálat részeként a szerviz ellenőrzi a bizonylatokon szereplő adatok helytállóságát és a készülékház sértetlenségét. Továbbá megnézik azt is, hogy a pénztárgép Adóügyi Ellenőrző Egysége az előírásoknak megfelelően működik-e, valamint a szoftver legfrissebb verzióját használja-e. Ha kell, kicserélik az akkumulátort is.

A vizsgálat lezárultával a készülékre plomba kerül, a pénztárgépnaplóba felviszik az ellenőrzés időpontját, valamint átnyújtanak Önnek egy adatlapot.

Hogy megóvjuk az esetleges problémáktól, az általunk beüzemelt gépek esetén a felülvizsgálat lejárati dátuma előtt 2-3 héttel postán és elektronikus úton is emlékeztetjük. Többet is megtudhat a felülvizsgálatról a NAV kapcsolódó közleményében.


Online pénztárgép óra átállítás

A nyugtákon kötelező feltüntetni a dátumot, valamint a pontos időt. Ez az online pénztárgépek esetében sincs másképp. A korábbi, offline berendezések óráit évente két alkalommal, a téli és a nyári időszámítással összhangban kellett átállítani. Az online gépek esetében ez többé már nem szükséges, a pénztárgép automatikusan elvégzi az átállítást Ön helyett. Amennyiben ez mégsem így történne, keresse szakembereinket elérhetőségeink egyikén.





Pénztárgép hibabejelentés


Adatvédelmi nyilatkozat



Ugrás az oldal tetejére