2017. január 1-jétől tíz új tevékenységi körben lesz kötelező pénztárgépet használni. A változással érintett vállalkozások 2016. november 24-től igényelhetnek állami támogatást a pénztárgép megvásárlásához.

A támogatás összege pénztárgépenként 50 ezer forint, és akár 5 (öt) pénztárgép megvásárlásához is kérhető. A támogatás feltétele, hogy a pénztárgép megfeleljen a legújabb követelményeknek, azaz a 9/2016. (III. 25.) NGM rendeletnek, és 2016. december 31-ig üzembe helyezzék.

A támogatást – a pénztárgép üzembe helyezéséhez szükséges kóddal együtt – a PTGREG nyomtatványon, ügyfélkapun keresztül kell igényelni. 

Az igénylést követő 5 napon belül az adóalany megkapja az üzembehelyezési kódot, egyúttal értesítést kap a támogatási igény elfogadásáról vagy elutasításáról is. A kapott kódot ki kell nyomtatni, és azt az online pénztárgép megvásárlásakor át kell adni az értékesítőnek. Az online pénztárgép értékesítő ezzel a kóddal üzembe helyezi a pénztárgépet, valamint, ha Ön támogatásra is jogosult ez alapján a kód alapján fogja levonni az 50 ezer forintot a vételárból (feltéve, hogy az üzembe helyezésre 2016. december 31-ig sor kerül). Azok akik elektronikus bevallásra nem kötelezettek postán is beküldhetik a PTGREG nyomtatványt, ez esetben a NAV is postai úton, 8 napon belül küldi meg a kódot.



2016 NOV 28 11:15:08/